lideres generacion x centro médico teknonlideres generacion x centro médico teknonEl Observatorio Generación & Talento ha inaugurat el seu segon cicle de treball sobre Lideratge Intergeneracional amb la Xarxa d'empreses del Mediterrani, amb un Fòrum sobre els Managers de la Generació X, que ha tingut lloc al Centre Médico TeknonQuirónsalud - a Barcelona.

Elena Cascante i Ángeles Alcázar, sòcies directores de l'Observatorio Generación & Talento, han explicat que, en l'actualitat, una de les majors preocupacions de les organitzacions respecte als seus líders és com aconseguir que la seva forma de dirigir als equips generi compromís. La dificultat estreba a trobar aquests patrons o comportaments dels managers que "enganxen" a les persones. Per això, l'objectiu d'aquest nou cicle de treball és el Lideratge Intergeneracional: Analitzar i identificar els comportaments directius que faciliten el lideratge d'equips de diferents generacions; diagnosticar estils i comportaments directius dels managers segons la seva generació i comprendre com aquests són percebuts pels seus col·laboradors, i dissenyar un full de ruta de com desenvolupar els comportaments favorables a la gestió d'equips intergeneracionals.

Organitzacions capdavanteres en gestió de persones, treballaran de manera conjunta, en workshops amb managers, professionals de recursos humans i empleats. L'objectiu és fer una anàlisi de 360º del lideratge intergeneracional i "elaborar un estudi amb rigor científic a final del cicle", amb Paula Mattio directora de Aleph Comunicació i Màrqueting de Persones com partner tècnic i la Universitad Europea de Madrid com a soci acadèmic.

Després d'unes paraules de benvinguda de Belén Marrón, directora corporativa de RSC a Quirónsalud, el primer fòrum dels cinc que es realitzaran s'ha centrat en els managers de la generació X. Aquesta generació (entre 36 i 46 anys) viu entre la tradició i el futur. Segons l'estudi "Diagnòstic de la diversitat generacional", de l'Observatorio Generación & Talento, el futur és la seva gran preocupació, fruit d'una percepció de l'entorn molt exigent, quan no amenaçador. Els treballadors de la Generació X oscil·len entre el pessimisme del "fins on hem arribat" i l'optimisme del "i per què no podem canviar-ho". Se senten legitimats per buscar un món millor en el qual prevalguin valors com la generositat, la solidaritat i l'altruisme, i proposen la "intel·ligència emocional" i "el sentit comú" per encarar els projectes i les relacions anant més enllà de l'eficiència mercantil. Són la primera generació millor formada, però el seu esforç no es correlaciona amb la recompensa esperada. S'han bolcat en les seves responsabilitats i s'han oblidat del seu JO com a persones.

Però, com són els seus comportaments directius? Segons les empreses i els líders d'aquesta generació reunits en aquest primer fòrum, els managers de la Generació X tenen més facilitat en les relacions interpersonals; entenen la necessitat de conciliar i s'adapten ràpidament a les noves tecnologies i al teletreball, però els falta temps per a la gestió efectiva de tot això. Estan estressats pel seu cicle vital - professional- i està més orientat a l'assoliment personal que a la gestió de les persones.

Com valoren ells els seus propis comportaments directius? Els líders de la Generació X afirmen que tradueixen els valors per baixar-los als equips; fomenten l'autoresponsabilitat; utilitzen metodologia Smart; fan visibles els èxits del grup; utilitzen mètodes de comunicació que facilitin el treball col·laboratiu; eviten el presentisme sense valor, i donen reconeixement personal al col·laborador.