Saltar al contingut

Inaugurem espai sobre qualitat assistencial i seguretat dels pacients

La qualitat assistencial i la seguretat dels pacients és responsabilitat de totes les persones que participen en l'acte assistencial i, per descomptat, també dels pacients. I és essencial que disposin d'informació veraç i contrastada.

W-Monica-Gallardo-Calidad-Asistencial-y-Segiuridad-del-Paciente-Centro-Médico-TeknonW-Monica-Gallardo-Calidad-Asistencial-y-Segiuridad-del-Paciente-Centro-Médico-Teknon

Liderats pel Departament de Qualitat Assistencial i Seguretat del Pacient, a Centro Médico Teknon treballem par l'excel"lència en l'atenció mèdica. Vint anys consequtius rebent l'acreditació Joint CommissionEste enlace se abrirá en una ventana nueva ens avalen i ens situen com a referents en aquest camp.

La Qualitat Assistencial és un treball que requereix el màxim de totes les persones implicades, també del mateix pacient. Per aquest motiu, des d'aquest mes, en el blog de Teknon publicarem un article mensual sobre com poden millorar la seva seguretat i, per tant, la qualitat.


Mónica Gallardo. Responsable de Qualitat i Seguretat del Pacient a Centro Médico Teknon

Amb motiu de la inauguració d'aquest espai i aprofitant que s'acosta el Dia de la Seguretat del Pacient, entrevistem Mónica Gallardo, infermera i responsable del departament.

Aquesta infermera va començar treballant amb persones amb càncer. El seu interès creixent per la qualitat i la seguretat clínica la va portar a ser la responsable de Qualitat del nostre centre, fa 14 anys.

En un entorn sanitari cada vegada més complex per diverses causes, el seu departament s'ocupa que els processos assistencials siguin segurs, fiables i sense errors.

A l'entrevista, explica en què consisteixen els protocols de qualitat i quin és el paper dels professionals, compromesos amb la cultura de la seguretat i qualitat que forma part de l'ADN de la nostra institució, a més del que significa per a Centro Médico Teknon liderar la llista dels centres espanyols distingits amb l'acreditació Joint Commission, després de 20 anys consecutius obtenint-la.

Finalment. Mónica Gallardo explica la importància que el pacient s'impliqui en la seva pròpia seguretat i tingui la informació necessària perquè l'acte assistencial sigui segur. Perquè la seguretat és cosa de tothom.

En aquesta línia, el Departament de Qualitat i Seguretat del Pacient ha decidit posar en marxa aquesta secció que mensualment informarà sobre temes essencials per als pacients. El pròxim: seguretat dels medicaments, amb motiu del Dia de la Seguretat del Pacient. Divendres vinent!



Insertar comentario

Demana cita sense compromís

Recibe puntualmente en tu correo, noticias y recomendaciones de salud, para ti y los tuyos.